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kickstand or Ständer 11 Apr 2018 19:55 #64290

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Hello!,
First of all, I apologize for the post in English. I am Spanish, I do not speak German and I have not found any other site that has so much information about this bike like this one.
I bought an XBR from 88 and I love it.
There is a small detail that I do not like at all, it's the kickstand. I find it very difficult to use when you are on the bike, I would say almost impossible, forcing you to get off the bike to use the side stand. The problem is that it is too short and returns to the exhaust before you can rest the bike safely on the ground.
Has anyone modified or changed the side stand for one that can be operated from the bike and that allows you to get off the bike without the risk of it falling to the ground ?.

Thank you very much!!.

Cristóbal

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kickstand or Ständer 12 Apr 2018 09:05 #64294

Thats a normal detail on that bikes. We all have that problem. In case of that we leave the bike without using the kickstand, and then when we are standing lucky on the left side of the bike, we use it. BUT: its a very small kickstand, and its not very safe to use it. Better they had it placed on a kids bike.. Use the main stand, but dont sit on the bike when its in that parking position.

Also dont start the bike with the kickstarter when the bike stands on the mainstand and you self are standing on the rasks.
its not massiv enough to work that for long time.
ever :xbr: Mein Motor hat außen ab und zu mehr Öl wie innen. Meine Beiträge sind ausschließlich unqualifiziert.
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kickstand or Ständer 12 Apr 2018 15:26 #64296

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oh!, I see, thanks for the advice!, I didn't know that the main stand was so weak and I've been using it to kick start the bike. I'm not gonna do it anymore.
If anybody has done some modification or a full replacement of the stands, would be very interesting to know.
Thanks a lot!!.

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kickstand or Ständer 13 Apr 2018 00:03 #64297

Honda had built two kind side stand at the xbr.
click here
Type 1 doesn' comes automaticly back to the exhaust pipe, but in Germany it was forbidden to use it. Honda had started in 87 an recall aktion for the elder bikes (changing Type 1 for type 2).
The type 1 stands looks like the clubman stand, but at the xbr stand, you cannot use a "stand switch for the ignition off" function.

Type 2 (like your model) was used since 1987 .

Look at the end of your side stand for the clamb (follow the link). At an elder bike the clamb is very often broken/missing, but it is necessary for easy handling.
Ein wahrer Besserwisser weiß es einfach besser.
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kickstand or Ständer 13 Apr 2018 08:48 #64298

Hallo,

da ich der englischen Sprache nicht mächtig bin hat es mich etwas Mühe gekostet dies alles zu lesen und begreifen. Finde ich aber gut denn das trainiert meine angegrauten Gehirnzellen.

In dem Zusammenhang beschäftigt mich seit längerem eine andere Frage. Und zwar folgendes:
Ein Bekannter von mir fährt eine betagte CB 750 Four. So wie er mir erzählte, ist bei dem Motorrad der Kickstarter nur als Notlösung gedacht, falls das starten mit dem E-Starter mal nicht funktioniert. Für Dauerbelastung soll diese Konstruktion aber nicht ausgelegt sein weshalb es zum Schaden kommen kann.

Ob das nun wirklich so stimmt weiß ich nicht.

Wie ist das eigentlich bei unseren XBR's? Sind da Schäden am Kickstarter ein Thema? Habe ich jedenfalls noch nichts von gehört.

Ich benutze den Anlasser nämlich sehr selten weil ein richtiges Motorrad für mich mit dem Kicker ans Laufen zu bringen ist. Diese Startzeremonie gehört einfach dazu.

Gruß Ronald
Die schönste Verbindung zweier Geraden ist eine Kurve

Gruß
Ronald
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kickstand or Ständer 13 Apr 2018 09:07 #64299

Du hast recht, man hört wenig über Schäden am Kickstarter.
Allerdings sind die Schäden an den beiden Ständern oft darauf zurückzuführen, dass manch Zeitgenosse das am Liebsten tut (ankicken), wenn die XBR auf einem der Ständer steht. Da blutet mir jedesmal das Herz wenn ich sowas sehe, da bekomme ich Metallsympathieschmerzen. Man muss sich ja nur mal die Mühe machen, die Aufnahme des Seitenständers, die Achse des Seitenständers und die gesamte Filigranität des Konstrukts zu betrachten.
Am Hauptständer wird das schwieriger, weil gut versteckt. Das sieht man nur wenn man eine zerlegt. Man kann aber im Falle der XBR direkt vom Seitenständer auf den Hauptständer schließen was die Stabilität anbelangt.
Denn alles was an der XBR zum abstellen angebracht ist, ist auch wirklich nur dafür gedacht, damals sicher dem Gewichtssparen geschuldet.

XBR ankicken:

Moped steht auf seinen Reifen, Fahrer steht "darüber , ein Bein links, eins rechts, Hände halten sie am Lenker gerade.
Linkes Bein muss sicher stehen, denn es sollte am Oberschenkel noch die XBR seitlich fixieren etwa am Tank/Seitendeckel. Rechter Fuß kickt.
Maximal , wenn jemand zu unsicher ist, würde ich sagen, kann man sie auch in der Haltung aufm Hauptständer geparkt haben.

Etwas gewöhnungsbedürftig, aber mit etwas Übung schafft mans. In unserem Alter soll man ja nicht nur die Gehirnzellen mit (in meinem Falle schlechtem) Englisch trainieren, sondern auch den Körper. Diesen beginnt man ab ca. 40 immer mehr zu "schonen" was für ihn eher fatal als hilfreich ist.
Schont lieber eure Ständer am Moped :-)

Ausnahme : Roland-r. Der bekommt seine nur an, wenn er sich mit seinen gefühlt 92 Kilo komplett auf den Kickstarter wirft, sonst bewegt der sich keinen mm. Insider wissen, wieso das bei ihm so ist :p
ever :xbr: Mein Motor hat außen ab und zu mehr Öl wie innen. Meine Beiträge sind ausschließlich unqualifiziert.
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kickstand or Ständer 13 Apr 2018 09:59 #64300

Hola Cristobal,
I know Your problem, and I have the same difficulty resting the bike one the side stand.
What helps - and what I did with both my XBRs - is to add about 2 cm at the bottom of the side stand.
It's still difficult. placing the bike on the side stand, while on top of the bike. But a lot easyer anyway.
I put in first gear, then get off the bike, and then push the side stand out to rest the bike on it.

Cheers
Max
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Letzte Änderung: von Maxe.

kickstand or Ständer 14 Apr 2018 02:29 #64304

Hallo Ronald,

meine Maschine hat inzwischen über 215t km auf dem Buckel. Bis auf die ersten 28t km wurde sie hauptsächlich, im täglichen Gebrauch, mit dem Kickstarter gestartet. Bisher gibt es keine Probleme.
Zur ursprünglichen Frage: Ich habe keine Probleme damit das Motorrad im Sitzen auf den Seitenständer zu stellen. Mit Gepäck wüsste ich sonst gar nicht wie ich absteigen sollte. Man muss sich nur überwinden den Fuß nicht vom Ständer zu nehmen bevor das Gerät sicher steht.

MfG
Peter

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kickstand or Ständer 15 Apr 2018 17:53 #64306

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Hi Harri, Thanks for your comments. But I have a doubt. When you talk about the "clamp", you mean the parts nº 13 and 15 of the diagram?. Because I think my motorbike doesn't have that thing.
Thank you!

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kickstand or Ständer 15 Apr 2018 18:05 #64307

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Thanks for your effort in putting all this information in English!!. I would love to do it in German but I have no way of confirming that google translate is doing a good job in your language.
I have had several motorbikes, all of them with kickstart and like you, I have always used it. I never had a problem with that.
Saludos!.

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kickstand or Ständer 15 Apr 2018 22:06 #64311

Ein Kick
und läuft, ist keine Dauerbelastung.

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kickstand or Ständer 16 Apr 2018 00:00 #64312

cristobalp schrieb: But I have a doubt. When you talk about the "clamp", you mean the parts nº 13 and 15 of the diagram?. Because I think my motorbike doesn't have that thing.

You have the stand Type 2 and this modell doesn't have part 13.

Part 13 is a rubber of the other stand typ.
The stand Type 1 doesn't go with a spring automaticly from the parking in the driving position. So if you start with the stand in the parking position, the rubber gets first contact to the ground and the stand get a push for going into the driving position.

The clamp is like a bend made by a 4mm wire and helps you to get the stand. If it is missing and you are sitting on the bike, it is difficult to get the stand with your Food.
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Letzte Änderung: von Harri.

kickstand or Ständer 16 Apr 2018 12:43 #64315

Hier mal Komentar tu dem Thema

Can you rebuild, the pin / pin or as you want to call the part on the screw on which the half moon strikes saw off. If the side stand is now out, you are not allowed to drive anymore, danger of falling !!!
For this I have a stop light switch mounted so that it turns on with the sidestand off, now one contact to the kill switch and the other to ground. The motorcycle is no longer running with the side stand folded out and is therefore fit for traffic again.

Translate with Google


PS: Falls jemand in der Nähe von Dortmund so einen Umbau wünscht könnten wir das hier bei mir erledigen und ein paar Fotos davon machen für eine Umbauanleitung.
Viele Grüße
Oskar mit :gb: aus Dortmund ;-)
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kickstand or Ständer 16 Apr 2018 20:16 #64316

Harri schrieb: ..., it is difficult to get the stand with your Food.


Harri, I know you do a lot of strange things on or with your bikes. But this one is really curious. Well, some people eat nails, why shouldn't you try a side stand between two slices of bread?
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kickstand or Ständer 16 Apr 2018 21:33 #64317

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Maxe schrieb: Hola Cristobal,
I know Your problem, and I have the same difficulty resting the bike one the side stand.
What helps - and what I did with both my XBRs - is to add about 2 cm at the bottom of the side stand.
It's still difficult. placing the bike on the side stand, while on top of the bike. But a lot easyer anyway.
I put in first gear, then get off the bike, and then push the side stand out to rest the bike on it.

Cheers
Max


hi!, yes I thought about doing the same thing, just add some centimeters to facilitate the maneuver. It's good to know that somebody has already done it.
Thanks!

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kickstand or Ständer 16 Apr 2018 21:37 #64318

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oshido schrieb: Hier mal Komentar tu dem Thema

Can you rebuild, the pin / pin or as you want to call the part on the screw on which the half moon strikes saw off. If the side stand is now out, you are not allowed to drive anymore, danger of falling !!!
For this I have a stop light switch mounted so that it turns on with the sidestand off, now one contact to the kill switch and the other to ground. The motorcycle is no longer running with the side stand folded out and is therefore fit for traffic again.

Translate with Google


PS: Falls jemand in der Nähe von Dortmund so einen Umbau wünscht könnten wir das hier bei mir erledigen und ein paar Fotos davon machen für eine Umbauanleitung.


Since this seems to be a common topic, that would be great. The manual about the conversion I mean.
Thanks for the info!.

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